Spørsmål: Jeg har mistet/mangler nøkkel til sikringsskapet.

Svar: Alle sikringsskap i sameiet har samme nøkkel. Om du trenger ny nøkkel kan du låne en enten av en nabo eller styret slik at du kan få den kopiert.


Spørsmål: Jeg trenger å vite forsikringsselskap og polisenr på sameiet husforsikring. 

Svar: Sameiets er fra 03.10.15 forsikret hos Sparebank 1 Skadeforsikring AS med polisnr: 12498691. Forsikringen omfatter ikke innbo så dette må du ordne det selv.


Spørsmål: Jeg ønsker en ekstra nøkkel til min leilighet.

Svar: Sameiet har låssystem fra TrioVing som ikke kan kopieres uten tillatelse fra systemeier. Seksjonseier må ta kontakt med styret på e-post: styret@sondreberg.no for å få tilsendt informasjon om kopiering av nøkler.


Spørsmål: Jeg har akkurat flyttet inn, men modem eller TV-dekoder mangler. 

Svar: Modem og TV-dekoder er Canal Digital sin eiendom og skal være igjen i leiligheten ved flytting. Dersom noe mangler må tidligere eier kontaktes, eller hvis ikke dette hjelper Canal Digital kontaktes.


Spørsmål: Jeg ønsker høyere internetthastighet eller flere TV-kanaler.

Svar: Sameiet har en kollektiv avtale på Grunnpakke KOMPLETT fra Canal Digital. Dersom du ønsker å utvide kanalspekteret eller høyere internetthastighet er det bare å kontakte Canal Digital på 06090 for å tegne tilleggsabbonement. Pr. høsten 2015 er inkludert hastighet på internett 5 mbps.


Spørsmål: Jeg har fått parkeringsbot og mener denne er urettmessig ilagt. 

Svar: Klager på bøter behandles av parkeringsselskapet. Gå inn på http://www.green-park.no og fyll ut klageskjema.


Spørsmål: Jeg ønsker å kjøpe/leie garasje.

Svar: Sameiet ferdigstilte sommeren 2014 et garasjeanlegg med 22 garasjeplasser. Dette prosjektet ble finansiert av seksjonseiere som kjøpte bruksrett til garasjene. Garasjene kan omsettes fritt innenfor sameiet iht. vedtektene og kan også leies ut innenfor sameiet. Fra tid til annen kommer det garasjer til salgs eller leie. Styret fører ingen form for venteliste, men vil på oppfordring fra eiere av bruksrett kunne annonsere bruksrett til salgs/leie i infoskriv eller på hjemmeside/Facebookside.


Spørsmål: Jeg har bruksrett til garasje og skal selge denne. Hvordan fungerer overdragelsen?

Svar: Ta kontakt med styret på e-post: styret@sondreberg.no for å få tilsendt skjema for overdragelse av bruksrett. Retten til garasjeplass er regulert i vedtektene. En hver endring av eier må derfor tas opp på sameiemøte. Styret har laget et skjema som ivaretar det juridiske fram til neste sameiemøte, samt fungerer som melding til forretningsfører.


Spørsmål: Utelyset ved min leilighet er mørkt eller har blinket i lang tid. 

Svar: Sameiet har avtale med et vaktmesterselskapet som har tilsyn med lys på fellesarealer. Disse blir sjekket en annenhver uke. Om det skulle være mørkt/blinkende lys i mer enn 2-3 uker, send gjerne en e-post til styret på styret@sondreberg.no så vi kan varsle vaktmesterselskapet.


Spørsmål: Jeg ønsker å leie ladeplass for elbil / motorvarmerkontakt.

Svar: Sameiet Søndre Berg har 8 plasser med kombinerte ladestasjoner / motorvarmerkontakter. Ønsker du å leie en av disse, ta kontakt med styret på e-post: styret@sondreberg.no.


 

Denne siden vil oppdateres fortløpende